تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/02/28 - 16:41
کد خبر: 470610

نگاهی بر سرنوشت یک وعده در محضر رهبرانقلاب؛

غلبه عقل منفصل قالیباف بر عقل متصلش/ وعده رئیس مجلس در محضر رهبرانقلاب که بر زمین ماند

غلبه عقل منفصل قالیباف بر عقل متصلش/ وعده رئیس مجلس در محضر رهبرانقلاب که بر زمین ماند

اینکه چرا قالیباف در حضور رهبرانقلاب در تشریح گزارش کار مجلس شورای اسلامی یک وعده می‌دهد و خارج از آن دیدار، خود و نزدیکانش عکس آن عمل می کنند را باید خود قالیباف چند روز دیگر در دیدار دوباره نمایندگان مجلس با رهبرانقلاب توضیح دهد اما با این وجود به نظر می رسد نوشته های برخی روزنامه ها که شخصی از نزدیکان جریان قالیباف را زبان منفصل وی خطاب کردند اینبار در حوزه تصمیم گیری نیز عده ای به عنوان عقل منفصل قالیباف بر عقل متصلش غلبه کرده و وعده های رئیس مجلس در حضور رهبرانقلاب را نادیده می گیرند.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای آینده سه سال از عمر چهارساله مجلس یازدهم تمام می شود و باری دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهمان رهبرانقلاب اسلامی خواهند بود. رئیس مجلس نیز طبق روال هرساله در محضر رهبرانقلاب به سخنرانی می پردازد. اما موضوعی که در این گزارش بررسی خواهیم کرد وعدهرئیس مجلس در محضر رهبرانقلاب است که برزمین ماند.

داستان از آنجا شروع می شود که حدود یکسال پیش محمدباقر قالیباف در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب هنگام ارائه گزارش عملکرد مجلس در متن سخنرانی خود از ساماندهی و قانونگذاری در حوزه فضای مجازی آن هم در آینده ای بسیار نزدیک خبر داده بود.

قالیباف در این دیدار در محضر رهبرانقلاب با بیان اینکه در حوزه قانون گذاری برای فضای مجازی عموم نمایندگان مجلس، تصویب یک قانون حکیمانه و مردمی را وظیفه خود می‌دانند، گفت: تدبیر حضرتعالی نیز بر این قرار گرفته است که شورای عالی فضای مجازی نقطه کانونی متمرکز برای سیاست گذاری، تصمیم گیری و هماهنگی در این عرصه باشد، بنابراین در تعاملی که با آن شورا صورت گرفت، طی چند جلسه اخیر، قاعده‌گذاری مورد نیاز به تصویب رسید و در مواردی که تصویب قانون ضرورت دارد، مجلس، قانون لازم را در آینده بسیار نزدیک به تصویب خواهد رساند.

اینکه معیار آینده ای بسیار نزدیک از نظر محمدباقر قالیباف چه زمانی است باید بررسی شود اما آنچه امروز مورد تعجب مردم واقع شده است این است که چرا قالیباف در محضر رهبرانقلاب وعده می دهد ولی نزدیکان وی با اداره دستیار برجامی قالیباف آن را انکار می کنند و میخواهند حتی رئیس مجلس را مخالف وعده های خود نشان دهند.

جالب است بدانیم در روزهای اخیر کانال تلگرامی خانه ملت، خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی با انتشار توئیتی از رئیس اداره اخبار مجلس که به فیلمی از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس درباره طرح قانونگذاری فضای مجازی (صیانت) اشاره داشت را بازنشر کرد. 

در فیلم انتشاری به مخالفت شدید رئیس مجلس با طرح قانونگذاری در حوزه فضای مجازی اشاره شد و باعث آن شد که ارگان رسمی مجلس شورای اسلامی یک فیلم قدیمی از قالیباف را باری دیگر در فضای رسانه ای بازگو کند.

 یزدان‌پناه در توضیح سخنان رئیس مجلس در این فیلم نوشت: صحبت ۳ سال پیش آقای قالیباف را تقطیع کرده و مجددا دست گرفته‌اند و می‌گویند او طرفدار صیانت است، درحالی‌که مخالفت صریح دکتر قالیباف با این طرح موضوع مخفی نیست و نه تنها در این گفت‌وگوی تلویزیونی بلکه در ده‌ها متن و نطق دیگر بر آن تاکید و تصریح شده است.

اما باید گفت برخوردها و رفتارهای نزدیکان جریان قالیباف درحالی حاکی از آن است که وی را همواره مخالف طرحی در مجلس قرار دهند که هدف آن قانونگذاری در حوزه فضای مجازی است باید گفت چرا نزدیکان وی فیلم سخنان سال گذشته قالیباف در محضر رهبر انقلاب را منتشر نمی کنند.

جالب است قالیباف در فیلم انتشاری نیز معتقد به قانونمند شدن فضای مجازی است و به شورای عالی فضای مجازی اشاره می کند و وظیفه سیاستگذاری‌ها در حوزه فجازی را بر عهده این شورا دانست و تاکید می کند این فضا نیاز به قانون دارد.

در حالی قالیباف از وعده آینده نزدیک برای رسیدگی به این طرح در حضور رهبرانقلاب خبرداده بود که باوجود گذشت یکسال از آن وعده، به نظر میرسد نه تنها وی تمایلی به اولویت دادن در مجلس به قانونگذاری در حوزه فضای مجازی نشان نمی دهد بلکه نزدیکان جریان قالیباف نیز با اداره دستیار برجامی به خط کردن ارگان های رسمی مجلس به نفع جریان خود قصد در صیانت زدایی از قالیباف را دارند.

نزدیکان جریان قالیباف همواره تلاش می‌کنند وی را مخالف طرح قانونگذاری در حوزه فضای مجازی نشان دهند و به نوعی به فکر فرار از زیر این طرح هستند چرا که به نظر می رسد جریان قالیباف معتقد است دنبال کردن این طرح باعث ریزش محبوبیت و به دنبال آن ریزش آرای آن ها در دور بعد انتخابات مجلس خواهد شد.

اینکه چرا قالیباف در حضور رهبرانقلاب در تشریح گزارش کار مجلس شورای اسلامی یک وعده می‌دهد و خارج از آن دیدار، خود و نزدیکانش عکس آن عمل می کنند را باید خود قالیباف چند روز دیگر در دیدار دوباره نمایندگان مجلس با رهبرانقلاب توضیح دهد اما با این وجود به نظر می رسد نوشته های برخی روزنامه ها که شخصی از نزدیکان جریان قالیباف را زبان منفصل وی خطاب کردند اینبار در حوزه تصمیم گیری نیز عده ای به عنوان عقل منفصل قالیباف بر عقل متصلش غلبه کرده و وعده های رئیس مجلس در حضور رهبرانقلاب را نادیده می گیرند.

نزدیکانی که گویا در بسیاری از تصمیم گیری های جریان قالیباف با مشاوره ها و اقدامات خود نقش قابل توجهی در جهت‌گیری‌ها و حرکت آن دارند و حتی مواضع خود را در روزنامه های مختلف را با عناوینی چون معتمد قالیباف، زبان منفصل قالیباف، نزدیکان قالیباف و ... خطاب می‌کنند.

از طرفی باید دید رئیس مجلس که چند روز دیگر برای سومین بار در حضور رهبر انقلاب اسلامی حاضر می شود باری دیگر قانونگذاری در حوزه فضای مجازی را به عنوان گزارش عملکرد مجلس در متن سخنان خود جای می دهد یا خیر؟

آیا قالیباف درصورت مطالبه رهبرانقلاب در حوزه قانونگذاری برای فضای مجازی آن هم یکسال مانده به پایان مجلس یازدهم توضیحی قابل قبولی خواهد داشت یا خیر؟

به هرحال چند روز دیگر مشخص خواهد شد که قالیباف در سومین نطق خود برای تشریح عملکرد مجلس شورای اسلامی چه پاسخی برای خلف وعده های خود به رهبرانقلاب خواهد داشت.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top